31 Temmuz 2008 Perşembe

Dikiş Makinem ve İlk Eserim



Herkese yeni blogumdan merhaba. Mekanımız Mutfak'tan sonra yeni bir yerde yazıyor olmak gerçekten tuhaf geliyor. Burayı kurmaktaki amacım tahmin edeceğiniz gibi dikiş makinem. Annem terzi, bizi hep kendi diktiği kıyafetlerle büyüttü. Ablam da yaklaşık 1 yıldır, evine aldığı makineyle harikalar yaratıyor. Sadece kendisi için dikmiyor. Benim evimde de çok emek verdiği masa örtüleri ve yatak örtüleri örtülü durumda. Biz de tüm bunlardan heveslenerek evimize dikiş makinesi aldık. Resimdeki makineye sahip olalı yaklaşık 10 gün oluyor. İlk gün heyecanla eşimle birlikte makineyi kurcalayıp, çözdük. Ertesi gün deneme dikişleri yaptım. Sonra pantolonumun paçasını kısalttım, itiraf ediyorum pek güzel olmadı :). Sonra aşağıda kısa halini gördüğünüz yatak odamızdaki tül ve güneşliği kısalttım. Artık yeni kumaşlar alarak evi güzelleştirmek istiyorduk. Cumartesi günü eşimle birlikte kumaşçıları gezdik, ve yine yatak odasına aşağıda gördüğünüz kareli kumaşı aldık. Buldan bezi olan kumaşı eve gelince yıkadık ki kumaş çekerse sonradan istenmeyen görüntüler oluşmasın. Bu arada buldan bezi ile ilgili ayrıntılı bilgiye şu siteden erişebilirsiniz.



Ölçüp biçip kestikten sonra dikiminde epey zorlandığım perdeyle, yatak odamıza bu şekilde renk katmış olduk. Zorlanma sebebim kumaşta fitillerin olması ve bunun da düzgün dikiş dikmeme mani olması :P. Zaten yeni yeni öğreniyorum, zar zor düz dikebiliyorum bir de fitillerle uğraştım :). Olsun perdeleri asınca nasılsa hiçbiri görünmüyor :)).
Maliyetine gelince, bize yaklaşık 25 YTL'ye mal oldu :). Nasıl süper değil mi :)) Aklımda çok proje var, umarım hepsini gerçekleştirdikçe sizinle paylaşma fırsatım olur. Kızımın odası için de perde dışında neler dikebilirim diye şimdiden düşünmeye başladım. Sizler de fikirlerinizle katkıda bulunursanız çok sevinirim. En kısa zamanda görüşmek üzere..

14 yorum:

JFF Volvix dedi ki...

Şulecim,
Hamile hamile dikiş işini de yapıyosun ya gerçekten tebrik ederim.
Hiç de acemice değil gayet güzel
Ellerine emeğine sağlık

Yesim dedi ki...

Şule, ben de heves edip geçen hafta aldım bir Singer dikiş makinesi :) Ama maalesef dikişten hiç anlamadığımdan düz dikişi bile pek beceremiyorum şimdilik, annem de yakınlarda olmadığından yardımcı olacak kimse yok :( Biraz uğraşıp ben de güzel şeyler yapmak istiyorum, seninkiler süper valla hiç acemi işi gibi değil, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

neşeli, şimdilik yapıyorum ama sırt ağrılarım artmaya başladı. beğendiğine sevindim.

yeşim, başlarda ben de düz dikemiyordum, sanırım zamanla olan bir şey bu, şimdi düz dikebiliyorum. pes etme sakın. kızlarımıza ve odalarına ne ciciler dikeceğiz daha :)

Hadiye dedi ki...

Merhaba Şule,
Dikiş dikmek en büyük merakım.Yıllarca kızlarıma çorap ve iç çamaşırı dışında birşey almadım.Gayretlerinin devamını diliyorum.Kolay gelsin.
Bu arada perdelerinde çok şık olmuşlar güle güle kullan.

Adsız dedi ki...

merhaba ben özlem dikiş dikmeyi bende çok seviyorum acaba kumaşlarınızı nerden alıyorsunuz cevaplarsanız sevinirim selamlar

Adsız dedi ki...

merhaba,
ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar hepsi.fikir edinebileceğinizi düşündüğüm bir site var.
www.etsy.com
insanların el yapımı eşyalarını sattıkları bir yer, ve oldukça kaliteli.bebek eşyalarından çantalara kadar herşey var.içinde ilham alınacak şeyler bulabileceğinizden eminim :) güzel günler...

Adsız dedi ki...

özlem, yatak odası için diktiğimiz kumaşı Bursa Kumaş pazarı'ndan aldım. Diğer balkon için diktiklerimizi ise Ulus'ta Samanpazarının bitişinde Düven diye bir kumaşçı var. Sahibi Denizli-Buldan'lı. Dekorasyon için olan kumaşları genellikle oradan alıyoruz.

burcu, sitede gerçekten de harika fikirler var. çok teşekkür ederim paylaşımın için. kızım için birkaç model beğendim bile :)

Adsız dedi ki...

MERHABA,
bloğunuz çok güzel tam bana hitap ediyor ,bende dikiş dikmeyi çok seviyorum. tabii fırsat bulursam,hemen makinamın başındayım.paylaşımlar için çok teşekkürler.sevgiler
.........................
not .daha önce size yorum yazmıştım ama çocukların gazabına uğradı,şimdiye kısmetmiş...
müsadenizle sizi bloğuma ekledim
http://onlaruyurken.blogcu.com/

Adsız dedi ki...

ONLARUYURKEN, sizin de bloğunuz hayırlı olsun. umarım bundan sonra çok şey paylaşırız :) sevgiler..

seyabb dedi ki...

Merhaba ben makinemi ablamdan aldım.Singer yoknaz.Çok detaylı olduğu için kullanamıyorum.Alt ipliğini almıyor ve iplik topluyor.Bu sorunun üstesinden nasıl gelebilirim.Terziye sordum o makine çok karışık her seferinde ayar yapılması gerekiyor demiş.Sizce ne yapmalıyım.Turistlik bir yerde yaşıyorum.Servise götürmek pahalıya patlar diye düşünüyorum

HADİYE dedi ki...

Merhaba Arda ve buğranın annesi,

Benim makinamda Singer yoknaz.20 yıldır kahrımı çeker.Ne dilişler diktim onunla.Ne çeyizler hazırladım. Pikolar yaptım.Ama kullanması hiçde zor değil. Makinanın bir kitapçığı olması gerek.onu al adım adım oku uygula.Senin iplik toplama sorunun sanırım masuranın gevşekliğinden kaynaklanıyor.Çok kolay yapabilirsin.Yeterki uğraş vaz geçme.
Ayrıca bu adreste http://www.singer.com.tr/singer/content/destek/index.asp
tamda senin sorununun cevaplarını bulabilirsin.İatersen bir bak.
Makinanı güle güle kullanmanı diliyorum.
Sevgilerimle.

~~ysn.ysmn~~ dedi ki...

ellerinize sağlık ne kadar güzel durmuş uğraşınıza değmiş..

Adsız dedi ki...

iğne masura ipliğini almıyor neden yardımcı olurmusun

Adsız dedi ki...

ßende kendime dikiş makinası alacağım,İnşallah...Senin gibi bende güzel perdeler dikerim...Eline Sağlık...