11 Ağustos 2008 Pazartesi

Küçük balkona perde ve masa örtüsü



Cam balkonlarımıza uzun süre ne yapacağımıza karar veremedik. Mutfak balkonuna bambu stor düşündük ama eşimle bir türlü beğenemedik. Dikiş makinesini alır almaz da balkonları elden geçirdik. Güneşten korumuyor ama balkona çok sevimli bir hava kattığını düşünüyoruz.



Bitmiş hali 37 cm olan bu perdeleri nasıl mı diktik. İlk önce yan ve alt kenarları çektik. Üst kenara 2 paralel dikiş attıktan sonra ipliklerini büzdürdük. Arka tarafına yapışkanlı cırt-cırtı yapıştırdık. Ön tarafa da gördüğünüz kahverengi kenarı denk getirerek bir dikiş daha attık ve perdemiz hazır.



Sonradan ekleme: Eşim çektiğim fotoğrafları karanlık bulduğu için kendisi üstteki fotoğrafı yeniden çekti. Benimkiler karanlık çıktı ama, gündüz nasıl durduğunu gösterdiği için kaldırmıyorum.



Kumaşın artan kısmından masamıza örtü dikmek istedim. Beklediğimden daha hoş bir masa örtüsüne sahip oldum. Hala artan kumaşım var :P. Kumaşçıdan 1,20 metre almamıza rağmen bize bozuk dokumalı tarafı da hediye ettiği için, çok bereketli bir kumaş oldu. Kumaş yine buldan, metresi 12 YTL idi fakat bize 10 YTL'den verdi.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Şule merhaba,
yaklaşık iki senedir yani evlendiğimden beri mekanımız mutfağın sıkı bi takipçsiyim. Pencerene diktiğin perdelere bakınca sanki annemlerin orada oturuyosun gibi gördüm. Dünya çok küçük değil mi? Ben Antalya'da yazılarınızı takip ederken,sen annemlere çok yakın oturuyormuşsun. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba deniz, sizin gibi takipçilerimizin olması gerçekten çok güzel :) belki de annenlerle çok yakınızdır, neden olmasın..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili şule mekanımız mutfağın şahane bir müdavimiyimdir,
artık size kendi sayfamdan sesleniyorum naçizane.
yeni sayfanız hayrlı olsun,benim elimden gelmsede çok düşkünümdür yinede el işlerine. dikemiyorum ama,örerim,takılarımı yaparım vs vs kendi çapımda.
çok beğendim bu diktiklerinizi,elinize sağlık iyi günlerinizde kullanın.
svglr NuNu

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş bend böyle birşey düşünüyorum balkona fikir oldu

Adsız dedi ki...

NuNu, teşekkür ederim, sizin de sayfanız hayırlı olsun. Böyle şeylerle uğraşmak gerçekten çok zevkli. Bir şeyler ürettikçe insan çok daha mutlu oluyor.

tuğba, beğenmene ve fikir olmasına çok sevindim. Şimdiden blog işe yaramaya başladı o zaman :)

Gulos dedi ki...

Muhteşem olmuş.Ellerinize sağlık.Bebek odasına yer minderi hazırlayabilirsiniz.Bebek oturmaya başladığı zaman onun üzerinde oyunlar oynar.Birde dolabının içine kapitoneden örtü dikebilirsin.Kirli torbasıda dikilebilir.Yada oyuncak sepeti tarzı duvara asılabilecek bir şey.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

beğenmenize sevindim. güzel önerileriniz için teşekkür ederim.